Sunday, October 05, 2008

DEMAM RAYA KERANA MARIA OZAWA

aku kembali bertugas setelah bercuti raya selama seminggu. persiapan raya ala kadar je..beli barang yang perlu..tapi yang penting pada aku stok dalam peti ais untuk seminggu raya ni..busan juga makan lemang, ketupat & rendang setiap hari² raya ni..nak juga sekali sekala layan makan mee bandung ke..mee goreng ke..Anyway..kuih raya tahun ni je banyak kuih tunjuk..so sebelum balik raya, sempat juga aku, aimi & qadir membeli belah di Masjid India & Jalan TAR sebelum balik ke kampung.

kami buka puasa di Sogo sebelum jalan² di Masjid India & Jalan TAR. Parking free..jalan clear..barang ada potongan 30-70%..gila babi..jeles ngan qadir pasal dia dapat rembat 4 botol perfume ripoff dengan hanya RM 50..demm..aimi dapat cari baju kurung yang sedondon kaler baju aku (tahun ni kaler peach)..selepas membeli belah..aku terus shoot ke kampung Gadek, Melaka. Alhamdullillah.. jalan highway malam tu memang lengang...maybe orang ramai balik awal sebab nak elak kesesakan di jalan raya. Aku gerak jam 9.45 malam ..sampai dalam kul 11.00 malam. Sampai kampung je..family tengah sibuk² buat BBQ kambing & ayam..malam tu sembang sampai kul 4 pagi.

So sepanjang hari raya ni ..banyak aktiviti makan² dan tidur sahaja..ada juga jalan² kat umah saudara di kedua belah pihak. Kami pun tak raya lama sangat di kampung..raya ke-2 kami ke kampung aimi di Pedas, N.Sembilan & selepas tu kami ke Serdang.

keluarga di Gadek, Melaka (sebelah aku)

keluarga di Pedas, N.Sembilan (sebelah aimi)

2 comments:

Yazid Husain said...

selamat hari raya

-LaDy rAzOr- said...

kelihatan sungguh berbeza kepadatan ruang lingkup gambar kedua-dua belah pihak.....