Wednesday, July 30, 2008


Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menyebabkan tok imam tak senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu kesurau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dgn segera tok imam merampas mikrofon drpd Ali dan menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat dua kali
pun tak khusyuk jgk lg..

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok, tok duduk kat belakang,
biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram dan memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"

Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dgn wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dasat aku semayang.
He heee..."

Tok imam pun terkedu & terpana...

Wednesday, July 16, 2008

ROKOK KEMUT



tiada yang indah selepas bersarapan melainkan menghisap rokok kemut.

Tuesday, July 15, 2008

DARK NIGHT

video

yeah..tidak sabar rasanya mahu melihat batman: dark night yang akan ditayangkan pada 17 Julai 2008 ni. cerita batman terbaru ini menampilkan joker sebagai antagonis yang paling ganas yang penah aku tengok. kemungkinan joker mahu membalas dendam akibat kalah kepada batman pada pertandingan surfing yang lepas (lihat video)..thehehee

Monday, July 14, 2008

JOM MISTER MIYAGI

hmm..enak melayan kopi kapal api sambil melayan rokok di muka tingkap opis. sesekali mendengar lagu2 dari arwah bob marley..syahdu. hari mendung..dan kemudiannya hujan turun renyai2..terfikir seketika..damn it..baju aku jemur tadi tak angkat..argghhhh..

Wednesday, July 09, 2008

KLIK UNTUK BOGELKAN SAYA


ohh minggu ni jadual agak pack.baru saja melihat tapak projek ternakan kambing di tepian laut. sungguh cool. . tidak lupa juga ingin mengucapkan selamat pengantin baru buat wan qc dan pasangan hidupnya, farah..kemungkinan aku pergi kedua-dua umah mamplei memperlai ini ..thehehehe..oh ya..bini aku masak sambal ayam hari ni..jangan jeles arr..

Monday, July 07, 2008

SANTAI



aku mahukan lagu2 mereka.album mesti ada untuk musim ini.