Wednesday, October 29, 2008

OK ..AKU BARU BALIK KURSUS

salam..maaf lama tak update..seminggu yang lepas..opis aku hantar pegi kursus ternakan kambing di Sungai Buloh. kursus sungguh cool. dari aku tak tau pasal apa-apa mengenai kambing, terus jadi tau..tapi basic je la..anyway berikut adalah retetan semasa di sana:

kawasan penginapan tempat kursus

kabin penginapan

suasana bilik dalam kabin

group diskusi: set up kandang kambing

contoh kambing yang dibuli kambing lain

cara membuat silaj, makanan tambahan kambing

memproses baja organik dari tinja kambing

memeriksa kesihatan dan umur kambing

bersama penternak kambing yang kaya..

bersama anak kambing

kaedah rawatan kambing yang kekurangan zat

contoh kandang kambing

group yang mengikuti kursus.

kaedah AI dilakukan pada kambing betina

group presentation: hasil kerja selama 7 hari

menerima sijil kursus

menu special malam penutup: sup kambing dari baka terbaekk

peserta kursus yang berjaya tamat kursus dan gerenti kaya selepas ni. insya-allah

Tuesday, October 14, 2008

CUMMING SOON

Starting 19 October 2008 at 8tv
Sunday (10.00pm - 10.30pm)

A group of friends (The Hoppers) hits the open road on a backpacking trip to get away from the busy, noisy & congested city Kuala Lumpur, to see and feel Malaysia trough their own eyes. They hop from one place to another in their green colored VW Kombi (Greenhopper), to absorb new cultures, as well as connect with their counterparts by sharing their experiences thru their travels whilst living the indie spirit. Along the way, they will meet bands (Ahli Muzik) and other youths who guide their travels as a local live their everyday life.Their final destination puts them on an island where they will gather with friends to finally let their hairdown and enjoy the indie music festival which is performed by some famous local indie bands.


more info: klik here

Wednesday, October 08, 2008

KEMBARA RAYA 2008 BERSAMA KKS

dicadangkan pada 15-18 Oktober 2008 bermula dari Bukit Mahkota hingga ke Serdang serta kawasan yang sewaktu dengannya.

more info --> klik sini

Sunday, October 05, 2008

DEMAM RAYA KERANA MARIA OZAWA

aku kembali bertugas setelah bercuti raya selama seminggu. persiapan raya ala kadar je..beli barang yang perlu..tapi yang penting pada aku stok dalam peti ais untuk seminggu raya ni..busan juga makan lemang, ketupat & rendang setiap hari² raya ni..nak juga sekali sekala layan makan mee bandung ke..mee goreng ke..Anyway..kuih raya tahun ni je banyak kuih tunjuk..so sebelum balik raya, sempat juga aku, aimi & qadir membeli belah di Masjid India & Jalan TAR sebelum balik ke kampung.

kami buka puasa di Sogo sebelum jalan² di Masjid India & Jalan TAR. Parking free..jalan clear..barang ada potongan 30-70%..gila babi..jeles ngan qadir pasal dia dapat rembat 4 botol perfume ripoff dengan hanya RM 50..demm..aimi dapat cari baju kurung yang sedondon kaler baju aku (tahun ni kaler peach)..selepas membeli belah..aku terus shoot ke kampung Gadek, Melaka. Alhamdullillah.. jalan highway malam tu memang lengang...maybe orang ramai balik awal sebab nak elak kesesakan di jalan raya. Aku gerak jam 9.45 malam ..sampai dalam kul 11.00 malam. Sampai kampung je..family tengah sibuk² buat BBQ kambing & ayam..malam tu sembang sampai kul 4 pagi.

So sepanjang hari raya ni ..banyak aktiviti makan² dan tidur sahaja..ada juga jalan² kat umah saudara di kedua belah pihak. Kami pun tak raya lama sangat di kampung..raya ke-2 kami ke kampung aimi di Pedas, N.Sembilan & selepas tu kami ke Serdang.

keluarga di Gadek, Melaka (sebelah aku)

keluarga di Pedas, N.Sembilan (sebelah aimi)